GDPR

General Data Protection Regulation, nya dataskyddsförordningen, träder i kraft 25 maj. För Mariehus är det viktigt att ni ska känna er trygga med att vi behandlar era personuppgifter/företagsuppgifter på ett säkert och lagligt sätt.

Behandling av personuppgifter

Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss på Mariehus. Vi gör att vad vi kan för att skydda dem från obehöriga. All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna i den svenska integritetsskyddslagstiftningen.

Personuppgiftsansvarig

Mariehus AB är personuppgiftsansvarig enligt personuppgiftslagen för den behandling av personuppgifter som sker inom företaget.

Ansökan om att bli hyresgäst hos oss

När du ansöker om en lägenhet och därmed blir kund hos Mariehus AB via en kundanmälan, antingen via vår hemsida mariehus.se eller via en ifylld ansökningsblankett, kommer dina personuppgifter/företagsuppgifter registreras i vår kunddatabas och användas för administration för dina ärenden hos oss. Alla dina uppgifter som finns i vårt marknadssystem är krypterade och går inte att läsa ut av obehöriga användare. Uppgifterna kan komma att användas för marknads- och kundanalyser, uppföljning och utveckling av Mariehus AB’s tjänster samt för marknadsföring.

Personnummer/organisationsnummer registreras för att vi bland annat ska kunna teckna avtal med dig.

Hur länge finns uppgifterna kvar?

Vi behåller dina personuppgifter så länge de behövs för att vi ska kunna effektuera dina ärenden hos oss, eller så länge du själv är aktiv användare på Mina sidor. Är du själv inte aktiv som sökande på minst 6 månader kommer du med automatik raderas från våra system under förutsättning att du inte redan bor hos oss eller på annat sätt har förbindelser med Mariehus AB eller om inte andra lagliga skäl föreligger som till exempel bokföringslagen.

Du kan läsa mer om GDPR på Datainspektionens hemsida.

Dela
Senast uppdaterad 25 maj, 2018 av Maria Andersson