Mariehus använder kakor för att förbättra din upplevelse. Genom att använda våra tjänster godkänner du detta.

Felanmälan

Från och med 31 maj har fastigheterna på Skutvägen 15, Strandvägen 55 och Timmermansgränd 18 ny ägare. Ny ägare är HSB i Nordvästra Götaland. Därmed sköter de all hantering av felanmälan och övrig service.

Du som hyresgäst vänder dig direkt till HSB när du har frågor som gäller ditt boende på precis samma sätt som när Mariehus var din hyresvärd.

Telefonnummer till HSB’s kundcenter är 010-442 22 00 och vill du skicka e-post till dem använder du dig av e-postadress  felanmalan.nvg@hsb.se.

Mailformulär för felanmälan hittar du här.

Fel i lägenheten måste du anmäla till oss! Fyll i formuläret nedan för att göra en felanmälan via e-post till Mariehus. Tänk på att du inte ska göra brådskande felanmälningar här, som till exempel helstopp i avlopp. Då är det bättre att du ringer direkt till fastighetsskötarna i ditt område, telefonnummer hittar du i entrén i trapphuset.

Tänk på att du som hyresgäst ska byta allt förbruknings­material i din lägenhet som till exempel: säkringar, glödlampor, lysrör, glimtändare, ugns- och kylskåpslampor. Småreparationer som att skruva fast en lös skruv eller liknande utför du själv.

Akuta fel/problem som inträffar vardagar mellan kl 16.00 – 07.00 samt på lördagar och söndagar anmäler du på vår jourtelefon, 070-606 86 00.

Exempel på akuta fel är till exempel totalstopp i avlopp eller vattenläcka.

Fält markerade med * är obligatoriska fält.

  • (Produktnummer, står på ditt hyreskontrakt)
  • (Gäller bara lägenheter med tubsystem)
  • Försök förklara felet så tydligt som möjligt, vilket rum, vad som är fel med mera.
Senast uppdaterad 3 juni, 2019 av Maria Andersson